Z roku na rok coraz częściej zamawiamy towary online. Szczególny wzrost sprzedaży w branży e-commerce zanotowano w czasie pandemii Covid-19. Z zakupów w e-sklepach korzystamy gównie z wygody – otrzymujemy upragniony produkt bez wychodzenia z domu. Coraz częściej kuszą również darmowe dostawy zamówień. Formularze składania zamówień online są na tyle proste i intuicyjne że nawet starsze osoby z łatwością dokonają „online shoppingu”. Co jeśli dana przesyłka dojdzie do nas uszkodzona? Zapoznaj się z podstawowymi informacjami, jak się zachować gdy paczka dotrze uszkodzona. Zapraszamy do lektury z Boxfox.pl.
W obecności kuriera sporządź protokół szkody paczki, jeśli: przesyłka ma widoczne uszkodzenia zewnętrzne paczki np. wgniecenia kartonu, oderwana taśma pakowa, uszkodzona folia stretch. Ponadto sprawdź zawartość paczki przy kurierze, jeśli widzisz uszkodzenia powierzchniowe. Opisz wszystko w dokumencie odbioru paczki. Opisz wszystkie uwagi wraz z kurierem, sporządź dwa jednobrzmiące egzemplarze (jeden dla kuriera, drugi dla odbiorcy). Pamiętaj że pod opisem powinny się znaleźć podpisy kuriera i odbiorcy. Nie zaniedbaj protokołu uszkodzenia przesyłki, bowiem jeśli pokwitujesz odbiór uszkodzonej zewnętrznie przesyłki bez uwag, później nie masz możliwości wniesienia reklamacji do serwisu lub przewoźnika. Opisany dokument jest kluczowy w dalszym postepowaniu reklamacyjnym.
Natomiast co jeśli przesyłka nie miała uszkodzeń zewnętrznych, natomiast przedmiotowa zawartość paczki jest uszkodzona? Nie martw się! Przewoźnik GLS ma w regulaminie zapis, że możesz złożyć reklamację w terminie do 7 dni od dnia doręczenia. Oczywiście nadawca lub odbiorcą muszą udowodnić że doszło do szkody w przesyłce w czasie transportu paczki.
Podczas składania reklamacji do protokołu szkody należy jeszcze załączyć: fakturę VAT lub paragon wartości towaru, dokumentację zdjęciową – uszkodzenia produktu oraz zdjęcie zewnętrzne paczki wraz z widoczną etykietą. Opisz również kwotę roszczenia. Przewoźnik w terminie do 30 dni od dnia złożenia rozpatrzy Twoją reklamację. Jeśli reklamacja nie będzie kompletna i nie odpowiada warunkom określonym w regulaminie przewoźnika, należy reklamację uzupełnić we wskazanym terminie.
– Nadawca błędnie zapakował przesyłkę, brak materiałów ochronno-amortyzujących
– Nadawca zastosował zbyt cienkie pudełko kartonowe
– W przesyłce umieszczono towar wyłączony z usług danego przewoźnika, wymagający szczególnego transportu
– Pudełko kartonowe było zbyt duże dla wysyłanego przedmiotu, paczka uległa zgnieceniu
Wszystkie przesyłki w Boxfox.pl są ubezpieczone w cenie wysyłki, dbamy aby zapewnić naszym klientom bezpieczeństwo i najwyższą jakość usług logistycznych, poprzez współpracę z najlepszymi przewoźnikami m.in. GLS.