Prowadzisz już sklep stacjonarny, ale chciałbyś rozszerzyć swoją działalność i dotrzeć z ofertą do klientów z całej Polski? A może dopiero zastanawiasz się nad wkroczeniem na rynek e-commerce i wykorzystaniem jego ogromnego potencjału we własnym biznesie? Przygotowaliśmy krótkie kompendium, z którego dowiesz się, jak skutecznie zacząć sprzedaż online, aby znaleźć swoje miejsce wśród konkurencji, wypromować markę i szybko wypracować pierwsze zyski.
Jeżeli zaplanowałeś już działalność, z pewnością wiesz, co Twój sklep internetowy będzie sprzedawał. Pamiętaj jednak, że w jednych branżach jest nieco trudniej się przebić niż w innych. Przedsiębiorcy, którzy już dysponują doświadczeniem w sektorze handlowym, mają nieco ułatwione zadanie. Znają rynek i jego potencjał, posiadają grono sprawdzonych dostawców, wiedzą, jak negocjować umowy. Przed początkującymi stoi o wiele większe wyzwanie biznesowe. Słaba jakość produktów nigdy się nie obroni. Z tego powodu skup się na testowaniu producentów lub hurtowni i wybieraj wyłącznie towar, do którego sam jesteś w 100% przekonany.
Zwróć także uwagę na to, że największe koncerny, które już od wielu lat z sukcesem prowadzą sprzedaż online, często stawiają na niezbyt rozbudowany asortyment. Towar wymaga nakładów i przechowywania, dlatego najlepiej rozpocząć od nieco mniejszej skali. Najważniejsze, aby w magazynie posiadać wyroby, po które klienci rzeczywiście sięgną.
Platformy dla sklepów internetowych dzielą się na: płatne i bezpłatne. Dają one jedynie kosmetyczne możliwości wprowadzania zmian, dlatego sprawdzają się raczej na początek. Wraz z rozwojem i budową identyfikacji marki, przedsiębiorcy zwykle zamawiają dedykowane witryny. To pozwala nie tylko uzyskać oryginalny wygląd, ale także zintegrować swój sklep internetowy z platformami kontrahentów (np. bezpiecznymi usługami kurierskimi oraz szybkimi płatnościami) i nowoczesnymi aplikacjami.
Strona zastępuje tradycyjną ekspozycję towarów – półki, aranżację lokalu, wystawę. Tutaj klienci nie mogą dokładnie przyjrzeć się wyrobom, dotknąć ich czy przymierzyć. Z tego powodu tak ważne jest odpowiednie zaprezentowanie produktów. Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości są podstawą (szczególnie dla ubrań, obuwia, tekstyliów dla domu, mebli czy zabawek). Każda grafika powinna trafić na białe tło, a produkty najlepiej pokazać z każdej strony (świetnie sprawdzą się fotografie 360 stopni).
Ważne są także dokładne opisy. Najlepiej, gdy będą zawierać tabelę z parametrami technicznymi oraz krótki tekst zachęcający klienta do złożenia zamówienia (przekonujący go, że konkretna rzecz zaspokoi jego aktualne potrzeby). Intuicyjne ikony, prosty wybór rozmiarów czy kolorów znacznie ułatwiają zakupy. Nie można pomijać użyteczności strony (tzw. user experience) – odpowiednie wyeksponowanie przycisku „dodaj do koszyka” i „kup teraz” często przekłada się na realną konwersję.
Chcesz działać zgodnie z przepisami prawa, prawda? Z tego powodu ważne jest przygotowanie regulaminu sklepu internetowego i umieszczenie go w miejscu dobrze widocznym dla użytkowników. W zapisach powinny znaleźć się terminy, warunki i koszty dostawy, informacja o możliwości odstąpienia od umowy czy procedura reklamacyjna. Najbezpieczniej, gdy treści przygotuje prawnik specjalizujący się w branży e-commerce.
Przydatne będzie także FAQ – miejsce, w którym odpowiesz na pytania, które najczęściej zadają klienci.
Nasz serwis działa jako kurier brokerski współpracujący wyłącznie ze sprawdzonymi przewoźnikami. Poznaj szczegóły oferty dla firm (https://firmy.boxfox.pl/) i wybierz przesyłki krajowe oraz zagraniczne bez konieczności podpisywania zawiłych umów handlowych! Badania pokazują, że tania i szybka dostawa w sklepach internetowych bezpośrednio przekłada się na ilość zamówień i zadowolenie klientów. Pamiętaj, aby zapewnić możliwość różnych form opłat (szybkie płatności, przelewy, przesyłki za pobraniem). Sprawność doręczania przesyłek uzależniona jest od spedytora. Weź pod uwagę, że bezpieczne usługi kurierskie w bardzo dużym stopniu wpłyną na wizerunek Twojej firmy. Zastanawiasz się, jakiego kuriera wybrać do sklepu internetowego? Przeczytaj nasz poradnik: https://blog.boxfox.pl/jakiego-kuriera-wybrac-do-sklepu-internetowego/