Dynamiczny rozwój logistyki nieustannie zmienia łańcuch dostaw i sposób dostarczania przesyłek do odbiorców. Głównym powodem zmian jest optymalizacja kosztów wysyłki dla sklepów on-line, dla których nakłady finansowe na obsługę wysyłek stanowią o atrakcyjności ofert. Warto zaznaczyć, że większość sklepów stacjonarnych ze względu na pandemię musiało przejść prawdziwą rewolucję i szybko dostosować się do obecnych warunków. Setki firm reorganizowały sprzedaż i przeniosły prowadzenie biznesu on-line. Dla niektórych przedsiębiorców było to wyzwaniem, które finalnie pozwoliło osiągnąć lepsze wyniki niż w sprzedaży stacjonarnej.
Dla dużych sklepów obsługujących setki i tysiące zamówień z branży e-commerce na rynku UE, tradycyjna forma wysyłki stała się nieekonomiczna, a procesowanie dostawy w takim przypadku trwa zbyt długo. Brokerzy musieli uelastycznić usługi kurierskie i dostosować je do zmian zachodzących na rynku oraz oczekiwań sklepów on-line. E-sklepy wysyłające już od 1 000 przesyłek miesięcznie, aby zrealizować zamówienie klienta szybko i tanio, „wrzucają” przesyłki na lokalnej etykiecie do Hubu znajdującego się w danym kraju. Polskie firmy już praktykują wspomniany sposób wysyłki szczególnie na kierunek Niemcy, gdzie polskie firmy eksportują najwięcej towaru. Taki zoptymalizowany model dostawy do klienta B2B czy B2C możemy nazwać nadawcą masowym z użyciem Hubu w danym kraju docelowym adresata.
Przesyłki z etykietami zagranicznymi odbierane są pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony spod wskazanego adresu w Polsce. Następnie trafiają bezpośrednio do hubu. Paczki już kolejnego dnia po dostarczeniu do hubu są doręczane do odbiorców. W razie gdyby klient chciał odesłać zamówienie udostępniony jest również lokalny adres zwrotów przesyłek. Dzięki temu zwrot jest tani i szybki.
W Boxfox kładziemy duży nacisk na obsługę klientów biznesowych i usprawnienie łańcucha dostaw do krajów Unii Europejskiej. Opierając się na wspomnianym powyżej modelu dostawy, pomagamy branży e-commerce zoptymalizować planowanie działań logistycznych m.in. w aspekcie nakładów finansowych oraz czasu doręczenia. Aktywność naszej floty busów do 3,5 tony przybliży, i mamy nadzieję, spełni oczekiwania nowych klientów z obszaru e-commerce. Takie rozwiązanie cieszy się dużym zainteresowaniem z powodu jego lokalności. Końcowi klienci korzystają ze znanych im rozwiązań jakimi są lokalne metody dostaw.
Dlatego jeśli prowadzisz mały lub większy sklep internetowy napisz do nas dostosujemy naszą ofertę do Twoich potrzeb. Przedstawimy Ci najbardziej ekonomiczną strategię dostaw dla Twojego e-biznesu.